Hjältevadshus ger jag inte mycket för!!! Läs inlägget säger jag bara!


     

Det här inlägget skrev jag 13/1-2010 men lägger upp den igen!!!

Skälet till det är jag fått några kommentarer dom senaste dagarna, angående mitt inlägg som jag skrev för över 1 år sen..

Så här lyder 2 av kommentarerna som kommer från samma ip adress (anonymt också = fegt! Hade du lämnat mailadress hade jag kunnat svara dig direkt, men nu kan jag inte det så lägger ut ett svar här)

Så här lyder första kommentaren:
 

kh om Hjältevadshus ger jag inte mycket för !!:
du,hjältevadshus bygger HUSET och sätter in de saker du själv har beställt! inte deras problem om ballingslövs skåp inte är rätt monterade! samma var du köper dina skåp och
kök ifrån!
och så här löd den andra:

snart hemlös pga idioter som inget vet om Hjältevadshus ger jag inte mycket för !!:
jaa du. snart är en 9 mån bebis hemlös för att folk snackar skit och rena lögner. fabrikerna i sverige ska slå igen så nu slipper du ljuga mer! skönt för dej. nästa gång du köper varor så kanske du ska klaga direkt hos dem som tillverkat varan! ringer du IKEA om bilen går sönder??
24 Mars, 11:44
21 Mars, 13:10
och så här löd mitt inlägg som jag då skrev för över 1 år sen.. 

Nu är jag måttligt förbannad på Hjätevadshus,dom vill inte kännas vid problemet och deras misstag dom begått i fabriken när vårat hus byggdes,till dig som läser och inte vet vad jag pratar om så,härom dagen rasade halva våran tvättstuga ner pga av att Hjältevad satt upp våra högskåp på ett ytterst bristfälligt sätt,dom är/var endast upphängda på väggen utan ben eller sockel,vilket är en ren självklarthet att så stora skåp bör få stöd även underifrån,men nu var dom inte det och därför så kom ett av skåpen nedfarande med världens kraft och drog med sig och förstörde både ett och annat i vår tvättstuga.
Ringde till Hjältevadshus självklart och berättade vad som hänt,hör och häpna denna människa jag pratade med ville inte kännas vid problemet och tyckte att det minsann inte var deras fel och han ville bara lägga över problemet på Ballingslöv som skåpen är ifrån,men hur i all världen kan man lägga över ett problem som är så solklart att det hänt pga av att det är deras uppsättningen i Hjältevads fabriken där misstaget begåtts,är det då inte dom som ska be om ursäkt och vilja vara tillmötesgående och vilja åtgärda ett problem som orsakats pga deras slarv ?
Jo,självklart tycker jag,försäkringsbolaget och Ballingslöv som jag pratat med idag.Jag kan bara säga Hjältevad kan banne mig slänga sig i väggen och jag kommer inte att ge mig,har fått bråka med dom tidigare och jag har vunnit till slut efter 1 1/2 års bråk,så jag kommer INTE att ge mig denna gång heller,även om det sen ska ta mig halva mitt liv att få rätt till slut,för när jag VET att jag har rätt så ger jag mig inte.
Pratade med en herre vid namn Karl på Ballingslöv idag och han däremot var så hjälpsam,förstående och bad om ursäkt fast det inte ens är deras fel,han var villig att ställa upp som goodwill.Tacka vet jag hjälpsamma och förstående människor som kan sätta sig in i andras problem och vill hjälpa till trots att det är någon annans fel/misstag !
Så lyfter hatten för Ballingslöv,ett företag som inte behöver skämmas över sitt namn !! 

Oj,det blev visst ett jobbigt långt inlägg men är bara tvungen att avreagera mig !!

Och nu svar till dig som tydligen är trött på "idioter som inget vet"..

Om du nu läser mitt inlägg i lugn och ro (andas in 3 djupa andetag innan) och försöker sätta dig in i våran = mig och min familjs situation.
Vi köper ett hus för ett ex antal miljoner, och väljer ett företag som Hjältevad (som tydligen skulle vara så bra) för att bygga vårat hus och vi väljer det nyckelfärdigt, allt skulle vara så bra och fridfullt och det var det! enda till den dagen då det blev problem, då valde Hjältevad att vända oss ryggen, tydligen passade det att vara så hjälpsamma och trevliga tills dom fått sina pengar på kontot, sen var vi inte ens vatten värda!

(Stackars Ballingslöv ska väl inte behöva stå till svars för något dom inte är orsaken till, det var ju ändå Hjältevad som satte upp hela huset med alla dess delar)


Du som skriver dessa kommentarer vet inget om vårat hus eller husbygge, det här med tvättstugan som kom nerfarande PGA. ATT HJÄLTEVAD INTE SATTE UPP BALLINGSLÖVS SKÅP PÅ RÄTT SÄTT!!!  (Stackars Ballingslöv ska väl inte behöva stå till svars för något dom inte är orsaken till, det var ju ändå Hjältevad som satte upp hela huset med alla dess delar) Utan valde att hänga upp tunga skåp endast vägghängda, alltså dom satte inga ben under skåpen, vilket vem som helst fattar att man ska göra, och det var ett väldigt medvetet sätt av Hjältevad för ingen annan i vårat Hjältevads byggda område heller har ben under sina tunga skåp, utan alla är vägghängda.
Jag befarar kommande olyckor hos alla dom som inte satt ben under sina skåp, jag ber till gud att ingen ska råka vistas i sin tvättstuga om/när det händer, för om någon hade varit i våran tvättstuga när våra skåp kom nerfarande så hade det inte slutat bra, för hela våran tvättstuga kom ner, det blev som en domino effekt på det hela.

Det här med tvättstugan är inte det enda problemet som vi haft heller, utan det finns en hel rad med saker jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om, men för att nämna en till sak av alla dessa problem så har vi bytt ut våra "så kallade" parkett golv, som tydligen skulle vara kvalitets golv enligt försäljare på Hjältevadshus.
Vi fick byta varenda planka i hela huset som var laminat, för det var inget parkett golv, utan ett rent skitgolv som började att flisa och resa sig sen dag ett.
Hur roligt är det att behöva stå ut med en jätterenovering där allt skulle ut från huset, från möbler, kök och braskamin, inte ett dugg roande kan jag lova!
Speciellt inte när man köper nytt och nyckelfärdigt av en anledning.. det förstår du säkert själv, utan att jag behöver gå in mer på det!

Så att jag nu skulle ljuga och snacka skit är helt fel, varför skulle jag göra det!!

Att Hjältevads får slå igen förstår jag helt och fullt, då det kostar miljoner eller om det kan handla om miljarder, som det gör när man medvetet för sina kunder bakom ljuset, som dom sen får åtgärda till slut iallafall.
Hade dom valt att göra allt rätt från början med kunnig personal, hade dom sluppit alla dessa missnöjda kunder, jag ger då ingen bra reklam för ett företag som gett mig och min familj ett ex antal sömnlösa nätter!!

Nu blev det ett fasligt långt inlägg men om det är något som är oklart eller något annat, så hojta till så kan jag hjälpa dig med glädje!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Hej!

Till att börja med vill jag skriva att det är fruktansvärt fegt att anonymt skriva sådana kommentarer, våga stå för dina åsikter. Jag är en nära vän till familjen och kan gå i god för att fam. inte skulle fara med osanning. Jag har själv sett misären efter att dessa tunga skåp lossnat. Vågar inte ens tänka på vad som skulle kunna hänt om någon befunnit sig i tvättstugan just då. Här är det ju ganska tydligt att det är uppsättningen av skåpen som felar och inte skåpens kvalite. Den som skriver insändaren, skriver att det inte är Hjältevads fel att Balingslövs skåp är felmonterat, men det är ju så att det var Hjältevad som monterade skåpen. Pia bry dig inte om idiotinlägg. KRAM Jenni

2011-03-24 @ 17:32:17
Postat av: Erika

Jag saknar ord, håller med Jenni om att det är fegt att skriva anonyma inlägg som dessutom går till personangrepp. Stå på dig Pia.

2011-03-24 @ 17:59:23
Postat av: Kristin

Hejsan! Fruktansvärt det som hänt er, tyvärr heller inte första gången saker händer såhär. Jag skulle vilja förklara lite för dej o andra som kanske läser det här; säljarna jobbar för Finndomo (som koncernen heter än så länge), men är anställda och uthyrda av andra företag, dumt kan man tycka, men så är det iaf. Och beställer man vägghängda skåp så får man vägghängda skåp (förhoppningsvis..) om de är hela när de kommer till fabriken! "Parketten" är mkt riktigt ett laminatgolv, som INTE är tillverkat av vare sej Modulent eller Hjältevadshus, golvläggarna är ej heller anställda av fabrikerna, utan inhyrda från golvcity. Hoppas att det har klarnat lite hur det funkar, o framförallt att allt har löst sej!

Annars råder jag dej att kontakta VD Staffan Lindqvist så kan han säkert hjälpa er!

Mvh Kristin

2011-06-07 @ 15:48:10
Postat av: Pia

Hej Kristin!

Jag antar att du jobbar på Hjältevadshus, eftersom du verkar så upprörd varje gång du kommenterat här på min blogg, jag ser nämligen att det är du som varit inne varje gång, kul att du verkar gilla att kika in här :)

Ja, jag håller med att det är fruktansvärt det som hänt på mga olika sätt.. Det är ändå Hjältevad vi köpt och beställt huset av och då är det dom som får stå till svars för deras misstag, även om dom kanske lejt ut en del av jobben så måste dom/ni ju ändå anlita företag som är seriösa och har folk som har kompetens inom bygge!! Man kan inte skylla ifrån sig i alla lägen! Vi beställde inte vägghängda skåp, utan vanliga högskåp och dom skulle stå på ben, men det var inte det vi fick! Ingen i vårat område har fått med ben under, utan alla är vägghängda, undrar vad som händer när deras skåp börjar knaka i fogarna?!! Det är väl ett ansvar ett "byggföretag" har att veta hur man sätter upp högskåp, i detta fall sattes skåpen upp i frabriken, Hjältevadsfabriken!

Även golven är Hjältevads ansvar, innan man lejjer ut ett jobb kollar man väl att kvaliten är så bra som ni gör reklam för att den är!! I alla papper står det att det är parkett, men det var det absolut inte!!! falsk marknadsföring kallas det!! Som du säkert kan läsa mellan raderana här så är jag så less på Hjältevad, skulle ALDRIG mer köpa ett hus av er eller rekommendera det till någon annan heller!! Inget ont mot dig personligen alls, men det är erat sätt att "inte ta tag i era problem" jag inte kan förlika mig med!!

Staffan Lindquist ger jag inte mycket för heller, då han deffenitivt inte ville höra talas om vårat problem, utan bara hånade mig i telefonen!

2011-06-08 @ 11:35:13
URL: http://almostallofme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska Modulent eller vilket hus du nu har tillverka saker som borde skickas med ex skåp då menar du?

Staffan Lindqvist är en feg idiot, men nu är det ny styrelese, försök igen att kontakta dem så du får hjälp!

Och nej, jag jobbar inte på Finndomo men jag kan tänka själv!

2011-06-15 @ 14:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0