Änglavakt

Oj vad knäsvag jag blev idag,såg nästan livet passera revy..

Mamma och jag har varit iväg hela dagen och fixat & handlat inför begravningen,när vi var på väg hem igen på motorvägen så kör jag lugnt & fint (ovanligt för att vara mig,blink blink) i innerfilen,plötsligt när jag tittar i backspegeln så ser jag hur det kommer en bil i minst 200 knyck (då menar jag minst) bakom mig,jag har en bil till vänster om mig och en framför,tänk då att se en bil komma i den hastigheten bakom.. han var en millig sekund ifrån att dundra in i oss,vad gör man då,,jo jag vejer till vänster så mkt det går,eftersom jag har en bil på den sidan kan jag ju inte bara svänga hur som helst.

Vet ni vad blådåren gör,,han gör en tvärmanöver och kör om mig på insidan alltså i refugen och då gör han denna idiot manöver som sagt en milli sekund innan han var på väg att ramma in i oss.
Jag kan säga att jag tappade nästan känseln i mina ben av rädsla och järnan frös till is och livet passerade nästan revy,mamma och jag blev så stumma så det tog ett tag innan vi fattade hur nära det var..

Blådåren fortsatte sin idiot färd på innerfilen,jag sa till mamma sen när vi hämtat oss att han/hon var nog rejält påtänd eller så ville han/hon ta livet av sig,jag har aldrig varit med om att se ngn köra på det viset,ja förutom i filmer,ni vet så där som dom gör i filmer och man bara skakar på huvudet och säger att så där går det aldrig till i verkligheten..



Jag förstår att vi hade änglavakt idag !!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Usch vad obehagligt. Jag förstår precis känslan när du ser bilen kommma farande i backspegeln, det var det jag gjorde då jag krockade.Tur att ni är välbehållna, hälsa till din mamma så mycket. Saknar dig, vi ses nästa vecka. Kramisar Jenni.

2009-11-12 @ 20:22:11
Postat av: Inger

Puh, vilken pärs.



Nåt liknande hände mig när jag körde på Gudöbro vid Trollbäcken, bilistligist storlek större!!!



Skönt att det gick bra.



Kram

2009-11-12 @ 22:13:06
URL: http://livetenligtenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0