CHEESECAKE MED VIT CHOKLAD, LIME OCH BLÅBÄR !


Du behöver:


300 g digestivekex (ev glutenfria digestivekex)
150 g osaltat smör
1 dl strösocker
1 dl maizena
2 tsk vaniljsocker
600 g Philadephia
2.5 dl kesella 10%
3 st ägg
1 dl vispgrädde
200 g vit choklad (gärna med citron/limesmak men jag rev istället ned skalet från ½ lime i smeten!)
1 dl frysta blåbär

♥ Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och krossa kexen. Packa sedan blandningen hårt i en form med löstagbar kant. Grädda sedan botten i 10 minuter. Låt svalna.
♥ Blanda socker, Maizena och vaniljsocker. Häll i kesella och Philadelphiaosten och vispa krämigt.
♥ Höj temperaturen på ugnen till 200 grader. Tillsätt äggen och vispa väl. Häll sedan ned vispgrädden, lite i taget, under vispning.
♥ Smält chokladen i vattenbad och häll den sedan i smeten och blanda om.
♥ Häll sedan smeten över botten och grädda kakan i 40 minuter. Lägg gärna folie över kakan i slutet, så den inte blir bränd. Kakan skall vara lite gyllenbrun.
♥ När kakan har gräddats färdigt skall den placeras i kyl, ca 4-6 timmar, så att den får sätta sig och det blir lättare att skära upp snygga bitar!

Det här trevliga receptet hittade jag på denna underbara blogg,ta en titt vet jag !!
http://gotteochvi.blogg.se/
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

MM gott det ser ut

2009-11-01 @ 10:56:05
Postat av: Inger

Har du bakat den nu?



Mumsigt ser det ut :)

2009-11-01 @ 12:02:49
URL: http://livetenligtenmamma.blogg.se/
Postat av: gotteochvi♥

SV; DU MÅSTE LÄGGA TILL EN LÄNK UNDER BILDEN TILL MIN BLOGG! SÅ ATT FOLK VET ATT DET ÄR JAG SOM HAR TAGIT BILDEN OCH INTE DU. ANNARS ÄR DET OK.

2009-11-01 @ 17:51:41
URL: http://gotteochvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0