IT Nisse & frisör Britta..

Var som sagt i kyrkan på en liten minnes stund för morfar på förmiddagen,efter det blev det mat hos mamma & pappa,mamma hade gjort en riktigt god köttsoppa.
Mormor och min moster och hennes man kom också över för att få i sig lite mat,dom hade varit en sväng förbi mormors & morfars lägenhet efter kyrkan,mormor sa att det var såå fruktansvärt att gå in där nu när morfar e borta,se alla saker,kläder,sängen som han alltid sov i,ja och alla minnen som dom har självklart..

Jag tycker så synd om mormor,skär i hjärtat när man tänker på hur ensam hon måste känna sig,självklart finns ju barnen,barnbarnen och barnbarnsbarnen,men det är ändå annorlunda när ens livskamrat gått bort som man levt ihop med 62 år,vi andra som inte upplevt detta har nog svårt att känna hur hemskt och ensamt det måste vara,även om man försöker att sätta sig in i hennes känsla,så är det nog svårt ändå..

När jag kom hem på eftermiddagen så kom pappa min över igen,för att göra ett nytt försök att lägga in hans arbetstimmar i datan för första gången,det var inte så svårt som han trodde att det var.
Sen tog vi en fika och satt och pratade om morfar och allt vi upplevt under dom senaste dygnen..

När pappsen åkt hem så ville Hanna att jag skulle färga hennes under hår mörkt,så då fick jag agera lite hårfrisör också,skrattar.. först IT Nisse sen frisör Britta,ha ha haaa...
ja ja det blev bra till slut och det är det viktigaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0