Årets glögg är beställd !!

Idag är en sån där dag som jag känner att jag har fått en del uträttat,skönt.
Har varit en sväng och tränat,körde på rätt duktigt så Yes yes..
Efter träningen var jag till Haninge C och handlade lite julklappar och det känns så bra nu när jag kommit i gng med det,kan tyvär då inte säga vad jag köpt eftersom dom som jag köpt till läser min blogg ibland..
Sprang in på Systembolaget för att leta efter årets glögg Tindra (roseglögg),letade och letade men hittade ingen,så fick rycka i en nisse som jobbade där,han såg ut som en fågelholk och tyckte väl att jag pratade i nattmössan,till slut så fick han ärslet ur vagnen och tittade på nätet,se där lilla gubbe (tänkte jag) visst finns det en sån glögg..beställde 4 flaskor (Helena spar en till dig) så dom ska komma nästa vecka enligt tomte nissen på bolaget.
Ni som också vill ha den,så vet ni att ni måste beställa den eftersom den tydligen inte kommer att finnas i butik,utan är beställingsvara.Ja har gjort min lilla beställning iallafall,så ser fram emot med spänning att prova den..

Nu är jag hemma och har slagit in dom klappar jag köpt,eftersom det finns nyfikna små ögon/händer här i huset..
så just nu känns det rätt bra när jag kommit igång med julklapparna,gäller att smida medan järnet  varmt sägs det väl !!

Tindra Rosé är en frisk glögg framställd av rosévin och smaksatt med citronmeliss och glöggkryddor som nejlika, kardemumma och pomerans. 
 
I juli innehöll fyra av Systembolagets fem mest sålda vinflaskor rosé och av alla vinflaskor som såldes var 20% roséviner. Siffrorna talar sitt tydliga språk, vi svenskar vill ha rosé. Om vi vill ha det i advent får dock framtiden visa !!

En flaska kostar 69 kr
Tindra Rosé är lika god varm som kall med mycket is.


Kommentarer
Postat av: helena

åååå vád du är söt:):):).....

och duktig som redan nu handlar julklappar må jag säga. Det ska bli trevligt att ta ett glas glögg med dig när vi kommer hem, saknar dig massor.KRAM KRAM

2009-11-04 @ 05:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0