Fredag igen..

Underbart att få komma hem,njuta av att det är helg och bara få sova ut imorgon och på söndag.
Arbetsdagen har flytit på  i ett rasande tempo idag,men så är det när man trivs på jobbet.Efter jobbet åkte jag en snabbis till Tyresö C,köpte en till julklapp,den här gången blev det till svärmor och då köpte jag en Mateus ostronskål (hon läser inte min blogg vad jag vet iallafall,så därför kan jag skriva vad det var).

Ikväll blir det Idol på tv:n här hemma,Ikväll är temat topplista på idol. Dom skall alltså sjunga låtar från 2000-talet som legat högt upp på listorna. Inte nog med att dom skall sjunga en egen låt, de skall även sjunga duett.Dom som sjunger duett ihop är Mariette och Calle, Erik och Tova samt Eddie och Reza. Ikväll tror jag det kommer bli en riktig toppenkväll för idolderna och det är svårt att veta vem som skall åka ut, vad tror ni? och vem tror ni kommer göra bäst ifrån sig?


Låtval:
Erik - Bodies av Robbie Williams
Eddie - Curly Sue av Takida
Reza - Halo av Beyonzé
Calle - Bad day av Daniel Powter
Tove - i wish i was a punkrocker av Sandi Thom
Mariette - Bleeding Love av Leona Lewis.

Duetterna:
Erik och Tove - Kids av Robbie Williams och Kylie Minogue
Calle och Mariette - Someone new av Eskobar och Heather Nova
Reza och Eddie - If only you av Danny och Therese.




Juryn e as grym,mycket bättre än dom förra !!

Om jag säger vem jag tror åker ut så blir det....trummvirvel...Calle,men det återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0