Älskade morfar,vila i frid !



Oj det känns väldigt tomt och konstigt,morfar somnade in 19.15 ikväll,det gick väldigt lugnt och stilla men det känns som man slits mellan två världar,hjärnan säger att morfar har det bättre nu,han har ju fått komma hem,han vigde i stort sett hela sitt liv till gud,han hade en otroligt stark tro och morfar var religiös.

Hjärtat säger att,jag vill inte släppa honom,vill bara behålla honom här hos oss för evigt..men ändå säger hjärtat att morfar har kommit hem nu..livet här på jorden är igentligen så väldigt kort,jag tror att vi på ngt sätt förbereds här på jorden till ett helt annat liv sen efter döden,men eftersom vi inte vet ngt om döden så är det så främmande och man e nästan lite rädd för döden,men nu när jag på väldigt nära håll har upplevt döden och det var så fridfullt för morfar att få somna in,så känns det inte så läskigt,det är nog ovetskapen om hur det kommer att vara sen efter som skrämmer oss människor mest.
Oj det är tusen tankar som far i huvudet just nu,så allt jag skriver kan låta konstigt men jag tror att ni kanske ändå förstår vad jag menar..

Morfar var med i finska vinterkriget och var en av dom få krigsveteraner som fanns kvar och nu har det ytterligare blivit en mindre.. han var så stolt över att han var med och krigade för sitt hemland,och berättade gärna om sina minnen därifrån för oss.
Igår när en pastor från finska Pingstkyrkan var på sjukhuset och läste nga rader från bibeln till morfar vid sjukhus sängen och sen höll han ett tal till honom,där han pastorn nämner att morfar alltid pratade så varmt om sitt kära hemland Finland,då gick morfars puls helt plötsligt upp till över 120,som annars hela tiden låg på 80-90,då förstod jag att morfar hörde oss på ngt sätt,eftersom hans hjärta började slå extra när det nämndes det som låg honom väldigt kärt om hjärtat.

Vi tände ett speciellt ljus för just morfar ikväll och hade en tyst minut för att hedra honom !!

Kära morfar vila i frid nu,du kommer för evigt att finnas i våra hjärtan och glöm aldrig att vi älskar dig oerhört mycket !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0