Chockad & ledsen men ändå förstående

Tårarna rinner

ner för mina kinder,ringde till Salong Kameleonten precis och frågade efter min favorit frisör Maja,då svarar en annan tjej i telefonen,självfallet frågar jag efter Maja,då säger hon Vicky (tror jag hon hette) att Maja har flyttat till Göteborg,jag blev så chokad att jag hörde nog inte ens hälften av det Vicky sa sen,när jag lagt på luren så började tårarna att rinna ner för mina kinder,svårt att förklara hur jag känner men det är ju så att Maja är ingen vanlig frisör för mig hon är mycket mer än så,nästan som en storasyster och sen har jag känt Maja sen jag var liten typ,våra föräldrar känner varandra också,så hur kan det då ha undgått mig att Maja flyttat..jo för att jag haft ett långt glapp sen jag var där sist,berättade ju för ett tag sen att min systerdotter Sophia gick frisör utbildningen och hon hjälpte mig med mitt hår (även Sophia har flyttat,booo.Sophia du har en väldigt speciell plats i mosters hjärta),men självklart så har även Maja en speciell plats i mitt hjärta och hade tänkt återvända och nu när jag skulle göra det så får jag veta att hon flyttat,åh vad ledsen jag är,självklart är jag glad för att Maja är lycklig och har funnit den stora kärleken,för det var den stora kärleken som hon flyttade för,vad gör man inte för kärlek,jo sitt allt !

Men jag då Maja,booo vem ska jag nu gå till och bli fin i håret hos? Dig kunde jag släppa lös med saxen hur som helst och jag visste att du aldrig skulle göra något som inte föll mig i smaken,du visste exakt vad jag gillade och inte gillade,16 år (om inte mer) fixade du mitt hår och det är en lång tid.

Nä nu ska jag ta och gråta vidare,för det här kommer jag inte över bara så !

Maja bara så att du vet,så har du alltid en speciell plats i mitt hjärta,inte bara som frisör!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0