Det är en lista med "59 frågor om mig"

Jag hittade den här utmaningen på Li:s blogg.

1. Hur gammal är du om fem år?
uhh,frågan skrämmer mig lite faktiskt,men 43..shit det kan inte vara sant.

2. Vem var den sista du träffade? Räknas min dotter som är hemma från skolan idag pga. sjukdom? Annars så var det min hudterapeut i morse.

3. Hur lång är du? Borde vara 168 centimeter

4. Vilken var den senaste film du sett?
Hm,oj vilken var det,låt mig tänka..tror det var Hämnden.

5. Vem ringde du senast?
Min chef,som är världens bästa! 

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Ha ha haaaa ja det löd såhär: Sjukt
ju..jag fattar inte varför?!! hysteriskt minst sagt!
och det var till min kompis Jenni ♥ som jag sms:ade det.

7. Vad är dagens planer? Dagens plan,städa och tvätta som jag gör jämnt,samt färga mitt hår,som jag sitter   
med just i skrivande stund.
  
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? hm...det beror påvar jag befinner mig,men jag är nog en av världens sämsta på att ringa till mina nära & kära och det vet dom,men samtidigt är det skönt att dom känner mig,för dom vet att jag bara är sån..så sms:a måste nog tyvärr bli mitt ärliga svar.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan 1968 och är det än i dag.

10. När såg du senast din mamma?
oj,hm..det var förra veckan när vi var på Ikea tillsammans.

11. Vilken ögonfärg har du?
Grön grå 

12. När vaknade du idag?
Vaknade 06:30 på jobbet i morse. 

13. Har du någon gång hittat en katt?
Absolut,av någon konstig anledning så har vi en kattdragning av bortsprungna katter/djur hem till oss.

14. Vilken är din favoritplats?
Åh,självklart i Thailand eller Tyresö Slott vid Notholmen. 

15. Vilken plats föredrar du minst?
Helvetet..har i försig inte varit där och hoppas jag aldrig behöver komma  dit heller ha ha haaa.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Wow,vilken fråga.Ja a,jag befinner mig säkerligen i Sverige  men reser enormt mycket,så fort jag bara får tillfälle att ta semester så drar jag iväg till värmen.

17. Vad skrämde dig som barn? 
Mörker och spöken. 

18. Vem fick dig att skratta senast?
Min kära syster som skrev en liten inköpslista till julafton,där hon bla. skrev att jag skulle köpa lättcitron,fast hon menade lättmajonäs.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
  Nej,tyvärr är jag inte det men äger ändå inga.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar,kan inte ens föreställa mig själv vid en stationär dator,huuu ryser av bara tanken.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Räknas trosor som kläder ?

22. Hur många kuddar har du i sängen?
5 eller 6

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett,där jag bor nu.

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Huää,måste jag svara på det..? Ja,tyvärr har jag det.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Ja,det beror självklart på var och när,men är jag bara hemma så strumpor och självfallet fötterna i mina tofflor.

26. Är du social ?
Ja,absolut. Älskar sällskap men måste villigt erkänna att jag trivs att vara själv ibland också.

27. Vilken är din favoritglass?
Ben & Jerrys glass.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Måste erkänna att vi vunnit 7 rätt på V 75 ,det gav en väldigt stor summa men inte 1 miljon,då hoppade jag jämnfota och trodde absolut inte att det var sant,förrän pengarna satt på kontot.Skulle jag vinna 1 miljon skulle jag bums direkt boka en resa långt bort till värmen och sen shoppa loss rejält *ler*,sen skulle jag skänka lite till någon välgörenhet och ge en slant till mina föräldrar och min syster och systerdöttrar och så skulle jag  sätta in pengar på tjejernas konton och självklart vårat eget konto,sen skulle jag nog göra en till skönhetsoperation..

29. Tycker du om kinamat?
Ja,det gör jag men föredrar Thai eller Vietnamesiskt.

30. Tycker du om kaffe?
Ooh jaa,rätt person att fråga:Jag är en riktig kaffe sucker!!! Skulle jag vara med i Robinson skulle jag ta med mig kaffe,pukt slut!

31. Vad dricker du till frukost?
Vid det här laget vet du svaret,japp helt rätt KAFFE,flera koppar !

32. Sover du på någon särskild sida?
Jag börjar nog med att sova på min högra sida för att sen efter en liten stund vända på mig,för att sen snart igen vända på mig..

33. Kan du spela poker?
Nope,fick aldrig lära mig att spela på sånna kort när jag var barn,så nu som vuxen känns det hopplöst..

34. Tycker du om att mysa?
Love it !! Är en riktig myslisa ;)

35. Är du en beroendemänniska?
Defenitivt är jag det,godis,kaffe,resa,shoppa osv.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nä,jag tror inte det.

37. Vill du ha barn?
Jag har 2 tjejer och sen är mina systerdöttrar nästan som mina tjejer,så jag har 4  och är jättenöjd med dom jag har. 

38. Kan du några andra språk än svenska?
Jajamensan,finska och Engelska och så borde jag kunna Turkiska och Thailändska,då jag varit där såå många gånger.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Inte för min egen räkning men följt med då min syster åkte ambulans. 

40. Föredrar du havet eller en pool?
Självklart havet,fastän jag har någon slags skräck för djupt vatten,simmar aldrig i djupare än där jag bottnar.Har snorklat några gånger men det slutade med att dom andra tjöt av garv,då jag såg så oerhört fånig ut med simfötter och cyklop och nästan hyperventilerade..  

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Resor,shopping,äta på Melker Anderssons restaurager,skönhetsvård med allt vad det innebär och inredning självklart =)

42. Äger du dyra smycken?
Japp, det gör jag. Min man är väldigt generös =)

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Skumtomte

45. Vem är den roligaste människan du känner? Ja det är dom flesta av mina vänner,men den tokigaste måste vara Micke palm (en av gymägarna där jag tränar),han är wild and crazy (springer man naken på fester är man lite wild & crazy) på ett roligt sätt och det är sällan tråkigt när han vistas i gymmets lokaler (då e han inte naken) *blink blink*.

46. Välj ett ärr på din kropp?
Ja, då väljer jag ärret efter min bukplastik,eftersom den är den längsta.

47. Vad har du för ringsignal? Gitarr-riff som finns på min Iphone. 

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Njae,tror inte det,ja det ska då vara hos mina föräldrar isånnafall.

49. Flirtar du mycket? 
Ja på skoj isånnafall :) 

50. Vart togs din profilbild för din blogg? 
På Toftastranden i Gotland.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej,inte om jag inte tittar i boken som ligger i handskfacket i bilen.

52. Har du fått fortkörningsböter?
Konstigt nog inte,jag är rätt glad i pedalen om man säger så.."Rally Harry" är väl mitt förnamn ;)

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Ja a,det var nog Vård & Omsorgsboken..

54. Läser du dagstidningen?
Nope,det blir nog mer veckotidningar & skvallertidningar och sen kikar jag väl på dagstidningen via nätet lite då och då.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej det gör jag inte och det beror nog mest på att vi har våran butik full med tidningar.

56. Dansar du i bilen? Absolut gör jag det,speciellt om det är låtar jag gillar och sjunger med,gör jag nog jämnt.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix megapol

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Inköpslista för dom sista julklapparna.

59. När var du i kyrkan senast? När min morfar begravdes för lite över ett år sen.Väldigt länge sen för någon som nästan är uppväxt i en kyrka.

Snipp snapp snut,så var sagan slut ;)
Rolig utmaning,så prova du med !!

Nu är det några timmar sen jag gjorde den här utmaningen,så vissa grejer låter nog lite konstigt,så då vet du varför *blink blink*.

Kommentarer
Postat av: Li

Vad roligt att läsa din lista och få en liten mera inblick i ditt liv och leverne! =O)

Men du, var är en bild på nyfärgade du? =O)

2010-12-21 @ 22:37:32
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Pia

Ja,den här var kul att göra men det tog ett tag ;P ja du vet vad jag menar ;)

Kanske lägger in en bild imorgon,efter frissan ;)



Det var kul och inspirerande att läsa din lista också =)

2010-12-21 @ 22:53:05
URL: http://almostallofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0