Svinalängorna





Handling:

Filmen är baserad på boken Svinalängorna skriven av  Susanna Alakoski.

Leena är en vanlig kvinna, som bor i ett kärleksfullt hem med make, och två döttrar, en dag ringer telefonen och hennes mor ringer för att få Leena att komma och träffa henne, då hon är döende. Maken och barnen envisas om att åka och ta farväl och stöttar Leena på vägen till Ystad och hennes gamla liv. På resan dit återupplever Leena sin hemska barndom och blir tvungen att bearbeta och  ställas öga mot öga med sitt förflutna.


I dag ska jag och min kompis Helena gå på bio med våra döttrar,som du säkert redan räknat ut så ska vi gå och se Svinalängorna och den här gången ska vi åka till Sickla,av den enkla anledningen att vi vill prova något "nytt" ,det är ju ingen ny biograf men för mig och tjejerna blir det premiär just på den biografen.

Innan bion ska vi gå runt och titta och troligtvis shoppa *ler*, svårt att tänka mig att jag åker hem tomhänt.. sen ska vi äta en bit mat någonstans också.

Det ska bli mysigt med en tjejdag !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0