Carolas jul

I går (eller rättare sagt i förrgår) var jag på Carolas julkonsert med min kompis Helena,vi hade en toppentrevlig kväll.

"Carolas Jul" som konserten heter är alltid lika bra,minns inte exakt hur många gånger jag gått på den nu,men det måste nog varit min 5:e gång (alltså julkonserten Carolas Jul) sen har jag gått på en hel del andra konserter med henne,jag har alltid älskat Carola,hon är så full med energi och verkligen bjuder på sig själv och hon är så genuint äkta,ja sen får dom som inte tycker det,tycka det men jag tycker hon är det!!

Konserten var lite annorlunda i år mot dom förra hon haft,scenerna var nytt,helt och fullt i min smak *ler*,som jag sa till Helena i går: det verkar som att Carola också kommit in i en vit period.
Då den första delen av konserten gick allt i vitt,riktigt snyggt och stilrent = me like.

Iallafall så inleddes Konserten med ett potpurri av julsånger, bland annat Stilla natt och Happy Xmas. Carola själv äntrade scenen först halvägs in i andra numret, hon är en diva (titta på ordet diva i Wikipedia) och divor vet hur man gör entré.”Hej mitt vinterland” och liknade sånger avlöste varandra, men i snuttifierade versioner. Stämningen var riktigt vintrig, vilket förstärktes av att en stor släde drogs in på scenen.
 
Carola frågade om någon av barnen (barn under 40 år sa hon) i publiken ”ville sitta i släden och mysa med Carola”, självklart rusar en snubbe upp..hm,han var lite pinsam tyckte jag,han visste inte vilket ben han skulle stå på och när Carola viskade något till honom,så vad gör snubben..jo pussar henne,what..snacka om att passa på,sen var det fullt av barn på scenen och även Amadeus var där,självklart när mamma är på hemmaplan!

Efter de inledande vinternumren flyttades showen till Betlehem, i Carolas värld handlar julen om Jesus födelse och inte om tomten,vilket är precis det julen handlar om egentligen!!
Hon varvade psalmer som ”Poor little Jesus” med lite prat emellan,då hon bland annat läste högt ur bibeln.Mot slutet var det gospellåtar som jag själv är uppväxt med,så kände mig verkligen "hemma".

Rätt och slätt,Carola är en av Sveriges toppsångerskor utan tvekan!!


Carola och kören By Grace i ett nordiskt snölandskap, givetvis med en släde.




Kommentarer
Postat av: Li

läste om konserten i aftonbladet, och nu här- det verkar ha varit underbart =O)

Hon har en väldigt vacker röst!

Mysigt med traditioner!

=O)

2010-12-21 @ 09:33:34
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0