Skönt med en ledig dag

Äntligen hemma,förra veckan blev lite mäktig med jobb,så det ska bli skönt att den här veckan blir lite lugnare.
Sitter och njuter av frukost och kaffe och vetskapen om att vara ledig är ju inte så fel det heller.
Idag kommer min söta syster dotter Sophia och hennes sambo Kristian till oss,dom bor inte i Stockholm (snyft) så av naturliga själ kan vi inte ses så ofta som moster skulle vilja,så ska passa på att njuta av att få ha dom här nu när dom kommer.

Om en stund är det dax för mig att köra igång veckans första träningspass,underbart!
Funderar verkligen på att anmäla mig till Viktväktarna,dom har ett möte imorgonbitti 8.30 som jag tänkte gå,börjar inte jobbet förrän 11 så jag hinner perfekt dit,känns nästan som det är meningen att jag ska dit !
Jag kommer inte idiot köra,kommer att unna mig gott till helgerna ändå (med måtta självklart) så kommer att lusläsa alla deras recept,finns mycket bra och goda recept !


 Chokladpannacotta ! 
 Favoriter   
 Skriv ut     Email   
 

efterrätter


ProPoints™ värde:    5
Portioner:  2
Förberedelsetid:  5 min
Tillagningstid:  10 min
Svårighetsgrad:  Lätt
 
Chokladpannacotta - denna ljuvliga dessert - serveras med färska bär att smutta på efter middagen.
 
     

Ingredienser

 
  2 st Gelatinblad   
  1 dl Matlagningsgrädde 7%   
  1 dl Lättmjölk 0,5%   
  1 1/2 msk Socker   
  30 g Choklad mörk   
  1 dl Hallon   
  1/2 halv/halvt Mango   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0