Vi äter oss smala,vi bantar inte

Min 3:dje dag idag med viktväktarna och än så länge känns det toppen,har ätit nyttigt och bra idag med men tyvär inte kommit upp i mina 29 propoints idag,är uppe i 24 propoints,så får vara nöjd med det.

Helt otroligt att det är så lätt med dom verktyg man får med sig från viktväktarmötena,självklart så står man för diciplinen själv men jag menar,att när man vet hur många points man har per dag (det baseras på sin egen vikt) så är det väldigt lätt att titta i häftet man får med sig hem,hur mycket propoints varje livsmedel innehåller,t.e.x. 2 potatisar= 3 propoints,1 portion havregrynsgröt=3 propoints o.s.v. allt står i häftet,lätt som en plätt..alla som någon gång provat v.v. kan nog intyga hur bra det är och att det verkligen fungerar och inte behöver man avstå från god mat eller något sött och gott,bara man håller sig till den dagliga mängden propoints man har,sen blir det inte sämre av att man får extra p.p. varje vecka (i mitt fall 35 p.p.) som jag ska använda i helgen och tränar man kan man tjäna ihop ännu fler extra p.p. idag körde jag 1 timmes högintensiv konditionsträning,så skramlade ihop 10 extra bara där (till helgen),du som inte prövat v.v. och vill tappa några kilon,då rekomenderar jag verkligen dig att pröva (du kommer inte bli besviken),nä nu ska jag sluta tjata men vill bara dela med mig av en sund viktminsknings metod,jag säger som viktväktarna själv säger:Vi äter oss smala !! Vi bantar inte ! 

 
Kycklingwok
ProPoints™ värde:    10
Portioner:  1
Förberedelsetid:  15 min
Tillagningstid:  10 min
Svårighetsgrad:  Lätt
 
I en wok kan du blanda i det mesta. Här får en mild, fin kycklingrätt som fräses upp snabbt och serveras direkt på tallrik med kokt ris till.
 
     

Ingredienser

 
  125 g Kycklingfilé   
  1 bit/bitar Purjolök   
  1 klyfta/klyftor Vitkål   
  1 st Morot   
  1 bit/bitar Kålrot   
  1 tsk Olivolja   
  1 krm Ingefära   
  1 dl Sockerärter   
  1 tsk Soja   
  1 krm Salt   
  1 krm Peppar   
  2 st Soltorkade tomater blötlagda   
  1 1/2 dl Ris kokt   

Instruktioner

  • Dela kycklingfilén i mindre bitar. Strimla purjo, vitkål, morot och kålrot. Hetta upp en wokpanna eller stor stekpanna med olja och ingefära. Woka kyckling, ta upp. Woka grönsakerna tills de är klara men ändå har lite tuggmotstånd. Lägg i kyckling och låt allt bli varmt. Smaka av med soja och kryddor. Hacka tomater och strö över. Servera med ris.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0