Varför drömmer man så mycket i perioder?

Jag har då drömt dom konstigaste drömmar inatt,fattar inte varför jag drömmer så mycket nu för tiden,annars var det ju typ 100 år sen jag drömde.
Känns som jag knappt sovit inatt pga. mitt drömmande,så imorse när jag då hade tänkt att jag skulle gå upp med tuppen,kände jag bara att det gick knappt att ens röra på en enda kroppsdel,var helt lelös och kände mig helt mörbulltad..usch gillar inte den känslan.Så resulatet blev att jag sov ända fram till 10,rätt skönt men jag tycker att det är skönare att gå upp i tid så man hinner utnyttja dagen mer.



Vad drömde du i natt? 
Alla drömmer varje natt..
Om man sover ca 7 timmar varje natt så drömmer du ca 1/4 av tiden.

Det är ju ofta vårt undermedvetna som skildras i drömmarna.
Genom att komma ihåg drömmarna, kan vårt medvetna JAG få en inblick i denna okända del av oss själva som man egentligen inte ser/förstår själv. Och genom att detta få bättre självkännedom.

Många anser att drömmar är meddelande från vårt inre och som speglar vad vi går igenom i våra liv. Drömmar anses också vara en reflektion av vad som pågår inom dig och som fokuserar på viktiga händelser som annars ignoreras i det dagliga livet.


I kriser eller under stora händelser i livet, drömmer man ofta extra mycket. Ofta är det då drömmar som är starka och innehåller mycket känslor.
 Det kan vara ditt undermedvetna som försöker knacka på liksom hos ditt medvetna JAG och ge dig liksom tips om vad som förekommer och kanske till och med ge dig svar.

Fast ibland kan man i en dröm vara medveten om att det bara är en dröm!


Kommentarer
Postat av: Li

lustigt att du skriver pm drömmar, hade nämligen en sååå äckligt obehaglig dröm inatt -vill inte ens skriva om den! men jag vet att när sambon pussade på mig imorse när han gick upp så var jag medveten om att det var en dröm och jag var sååå tacksam att han väckte mig. blä för jobbiga drömmar!

Passar också på att skicka med ett "jag diggar" bilden på katten och härligt ROSA jacka. Skarpa färger kan behövas dessa dagar:)

och Grattis på namnsdagen :D

2010-02-22 @ 17:19:24
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0