Hemma från jobbet

och ibland känns det verkligen som jag går från ena jobbet till det andra..precis kommit hem men fetglöm att få sätta sig på sofflocket och få pusta ut,a a icke sa nicke,utan bara att sätta igång med att fixa med det som ska fixas hemma.

Måste säga att det är stora fördelar med mitt jobb,men även nackdelar..just det här e en nackdel eller ska jag säga baksidan av det,när jag kommer hem från mitt jobb har alla andra i familjen åkt till skola & jobb och eftersom jag då är ledig,faller även hemmet på min lott att se till att det är rent och frächt,handlat ,tvättat och middagen ska fixas och självklart allt annat som ska fixas under dagtid t.e.x. ärenden o.s.v. åh ibland blir jag så trött bara,ibland känns det som det skulle vara enklare med ett jobb på dagtid,för då blir det mer naturligt att alla i familjen måste hjälpas åt med allt som ska göras.
Ofta är det så att vi kvinnor (jag säger inte att det alltid är så men ofta) jobbar dubbla skift..

Nu kanske ni kan tycka att nu låter hon lite väl gnällig,men då får ni tycka det,för alla har rätt att tycka och tänka som sagt,precis som jag i detta fall !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0