sol sol,strålande sol..men ack så förrädisk

Första semester veckan i Turkiet

har snart passerat,rättare sagt imorgon..skönt med en vecka till för jag fattar inte vart den första bara tog vägen,helt ärligt..är det bara jag som tycker att tiden verkligen rusar? Semester som vardag,så rusar tiden oavsett..

Idag har jag knappt legat under parasoll,legat och svettats i solstolen och sprungit och badat om vartannat,det är inte många minuter jag orkar ligga still.

Hur orkar folk ligga och pressa i timmar utan att storkna..kanske är det för jag inte tycker att det är lika viktigt längre att bli som en pepparkaka,förr om åren så var det väldigt viktigt för mig att vara brun,jag var som en neger året runt,solade solarium flera gånger i veckan och lät jag bli i några dagar kände jag mig blek och naken,tur jag har kommit ur solarieträsket.

Tyvär så får man ta sviterna nu istället i form av begynnande pigmentfläckar o.s.v. det har jag tänkt att åtgärda till hösten,får bli några laserbehandlingar s.k. skinrejuvenation,så det är höstens projekt!

Tur att man tagit sitt förnuft till fånga,bättre sent än aldrig..men nu tänker jag ändå njuta av solen här men med måtta förstås,jag är glad bara över att få färg så man ser lite piggare och fräschare ut,känner mig rätt glåmig efter den långa vintern som passerat..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Neger?!

2010-07-01 @ 20:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0