Dimcay bergsfloden i Alanya

Då har vi passerat över halva resan nu..om en vecka är vi redan hemma *tillbaka till verkligheten*,vill inte..skulle lätt kunna stanna ett tag till.

Idag har vi varit till Dimcay och upplevt bergsfloden,mysigt och annorlunda men inte var vattnet några 16 grader inte,det var nog iallafall 20-21 grader,så vi badade en hel del i sötvattnet och det kändes så friskt att bada där på något sätt!

Lunch åt vi ute på pontonerna som dom byggt över floden,som nästan var i höjd med vattnet.Trodde att maten skulle vara svindyr där men det var inga överpriser där inte,utan precis som det är överallt här.Helt klart billigare att äta ute på restaurang här än hemma.

Linn & Hanna (mina döttrar) tyckte att det var ett mysigt ställe,ja det tyckte även jag och Lasse (min man) men det brukar ju vara barnen som är lite kinkigare än vi vuxna.Tjejerna hoppade från ett hopptorn och åkte vattenrutschbana och slängde sig i vattnet med lian,medan jag och Lasse satt och läste våra böcker en stund i skuggan,efter både bad och lunch.

Summan av kardemumma så hade vi en toppen dag på ett kanon ställe!














Kommentarer
Postat av: Li

Vilka underbara minnen som kommer över mig när jag ser bilderna du lagt ut från din/er resa i underbara fina alanya! =O)

härligt att ni tog er till dimcay =O)

2010-07-04 @ 11:39:08
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0