Yogurt med honung valnötter eller pumpafrön



En superenkel dessert från det grekiska köket! Passar väldigt bra att bjuda på efter en riktigt mättande måltid eftersom yoghurt inte är så krävande i sig. Tillsammans med valnötter och honung får yoghurten en helt ny dimension och vill du piffa till det lite extra så ha även i fäska bär t.e.x. blåbär,hallon eller jordgubbar. Eftersom jag tycker att yoghurt är underskattat så är detta något av en favorit. Stort plus för att den, som jag redan nämnt, är superenkel att göra.

 

Receptet är beräknat för 4 personer

 

INGREDIENSER

4 dl grekisk yoghurt
1 dl valnötter eller pumpa/solrosfrön
      Färska bär om du vill
      honung

TILLAGNING

  1. Fördela yoghurten i portionsskålar eller glas.
  2. Bryt försiktigt sönder valnötterna och fördela jämnt över yoghurten.
  3. Avsluta med att ringla honung över alltsammans.

Kommentarer
Postat av: djustd

tack så jätte mycket! Gullig du e! :) Nä, vet själv hur jobbigt d kan vara, gick upp 30 kg med första barnet och 25 med andra och trivdes inte alls i alla extra kilon.Så det var bara att börja banta :S

2010-03-16 @ 14:13:27
URL: http://djustd.blogg.se/
Postat av: Sara!

Låter jättegott!

2010-03-16 @ 15:54:29
Postat av: Li

Bli inte rädd, din kommentar stalker är här;O)

men jag måste bara säga att den här desserten måste ja prova och jag drömmer mig bort till Grekland nu...

2010-03-16 @ 16:29:59
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0