Toppen helg!

Helgen har gått

så fort igen..

Just nu är jag sjuk,så har inte alls orkat sitta vid datan = inga inlägg här på bloggen

I fredags så fick jag äntligen hit min fönsterputsare,så nu kan man se ut igen *ler*,det är faktiskt värt varenda korvöre,han gör det mycket bättre och fortare än vad jag någonsin skulle göra det.
Tänk att det är så att när fönstren är smutsiga så känns hela hemmet smutsigt..och så fort dom är putsade så känns det så mycket renare & fräschare i hela huset!!

Vi hade lite enkel grillkväll här hemma med syster och hennes familj,underbart igen när man kan njuta av grill och grillväder.

I lördags morse så hade jag fixat en liten överraskningstripp över dagen för Lasse (min man) då vi firade vår 11 åriga bröllopsdag,lite kul när det stämde in precis på Pingstafton och en lördag,precis som det var då för 11 år sen när vi gifte oss.
Det blev en tripp till Waxholm med våra goda vänner Laila & Tony och syster och hennes man,vi hade med oss det absolut bästa vädret man kunde ha och rosevin,jorgubbar,vindruvor och nötter som vi verkligen ordagrant avnjöt ute i det fria med havet som utsikt.

När vi alla såg ut som små kräftor tyckte vi att det var bäst att söka skugga,vi tjejer hittade en helt underbaaar butik full med en massa härlig inredning som vi attakerade medan grabbarna hittade en servering precis i anslutning till inredningsbutiken,lyckan var total för oss alla!!

Jag hittade självfallet lite grejer att handla,några nya kuddar och ljuslyktor,jag fick en jätte tuff kudde av Lasse i bröllpsdagspresent som ser ut som en livboje,
naaw vad gulligt!

Efter shoppingen och några öl så gick vi vidare för att avnjuta en bit mat,jag var så förbannat sugen på färska strömmingsflundror med potatismos och rårördalingon,så självfallet valde jag det när det erbjöds i Hamnkrogen och innan maten fick det bli en av mina favorit drinkar som heter Mojito,mums vad gott allt smakade!

Vi avslutade kvällen med mys hemma hos kära syster och hennes man,vi hade en helt underbar dag,fler sånna borde man unna sig när vädret tillåter!


Här kommer en hel del blandade bilder från helgen..



Rosenmandelträdet är mitt favorit träd














Kan man gissa att Mateus är min favorit porslins serie..





Inredningsbutiken vi gick lös i..











Den här bilden är en skojbild..








Typiskt att en av oss blundar..


Ljuslyktorna som jag köpte


och dom här köpte jag i torsdags då syster och jag
var inne i stan




här är kudden jag fick i bröllopsdagspresent..


slurp,den här var god!!




Kommentarer
Postat av: Li

Låter verkligen fint och grattis i efterskott på bröllopsdagen!

Låter dock riktigt tråkigt att vara sjuk, krya på dig!

2010-05-23 @ 22:11:53
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0