exakt 1 år..

sen idag då jag gjorde min sen länge efterlängtade bukplastik.
Jag har skrivit om det förr men tar det igen,för dig som ev. är ny som läsare på min blogg.

Jag var inte så stor men det var ju det att jag fick mina underbara änglar med endast 11 månaders mellan rum,båda med kejsarsnitt och det sätter ju sina små spår på kvinnokroppen,inte för att jag förväntade mig att kroppen skulle bli som innan jag fick barnen,men ville känna att jag trivs med den.

I och med dom otroligt täta graviditeterna och kejsarsnitten så blev min mage inte sig lik,bukmusklerna hade dom skurit sönder när jag kejsarsnittades.
Jag gick på konsultation hos 4 olika plastikkirurger och alla sa samma sak,Pia det här kommer du aldrig kunna träna bort !
Jag hade försökt med träning men utan resultat,så bestämde mig sen långt tillbaka att genomföra denna operation!! 
Var inte alls orolig för själva operationen,för det var en kirurg som är ytterst kompetent som opererade mig,självklart finns det alltid en risk när man blir sövd men den känndes obefintlig.

Finns säkert mga som tycker att man ska vara nöjd med den kropp man har,men jag känner att livet är för kort att gå runt och misstrivas,dessutom så är kirurgerna så duktiga idag,så jag kände att jag var i trygga händer !

Så idag är det som sagt exakt 1 år sen på dagen och pirrigt var det,jag var inte rädd med det var nog smärtan som jag var mest ängslig över,eftersom jag inte alls visste hur det skulle kännas.
Jag måste säga det att 1 år har gått vansinningt fort,det känns inte som det..och min platta mage som jag har nu känns som den alltid har varit så,det är när jag ser på bilder som jag blir påmind om hur det såg ut och hur jag kände dagligen att:Nä det här ska jag fixa,vill inte leva ett långt liv med en mage som inte känns att den tillhör mig.

Jag är så innerligt glad att jag hade möjligheten att kunna genomföra denna operation och jag är mer än nöjd med resultatet *ler*.

Här är några bilder från den dagen..






Dräneringsslangarna som jag hade nästan en vecka,om jag minns
rätt..dom harman för att all blod måste ju ta vägen någonstans och har
man inte dessa slangar så finns risken att det samlas i buken och det
är ju onödigt!




Här är Improvagänget som hjälpte mig,dom är helt underbara!
rekomenderar varmt Magnus Hober om du funderar på någonslags
operation.


Så här blev resultatet och jag är såå nöjd och glad!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0