Hämnden

Det var ett tag sen..

sist jag var på bio,så jag skickade sms till min man och sa att jag bjuder honom på middag & bio ikväll eller bjuder och bjuder,vi har ju gemensam ekonomi *ler*men det är väl ändå tanken som räknas,tyckte att det kan vara en trevlig start på veckan,sen är det inte allt för ofta man tar sig för och går på bio.

Jag ska villigt erkänna att jag nog är en lite hemmaråtta *ler igen*,ja a jag trivs hemma och sen är det inte helt fel att se på film hemma när man har storbilds-tv med biosystem,så jag tycker att det är rätt mysigt att se på film  hemma som oftast,men ikväll var jag sugen på att komma iväg lite,sen är det ju ändå så att film är bäst på bio oavsett tv & bioljud..så nu har jag bokat & betalt platser till "Hämnden" med Persbrandt,var vi äter har jag inte riktigt bestämt än,måste fundera lite till.


Handling:
Anton arbetar på Läkare Utan Gränser och pendla mellan ett flyktingläger i Afrika och sitt hem i Danmark där han har två små söner. Han har svikit sin älskade hustru, Marianne, och de försöker nu att vänja sig vid ett liv utan varandra. Samtidigt börjar Antons 10-årige son Elias lära känna och bli vän med en ny pojke i klassen. Denna ovanliga vänskap utvecklas snart till en oroande allians som hotar att förstöra landsbygdsidyllen för alltid.

Vill du se ett klipp på filmen så varsågod!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0