Magnetröntgen

Smärtan gör mig galen..

Igår var jag på mitt livs första magnetröntgen undersökning,det gick bättre än jag trott att det skulle göra,låg blixtstilla i ca 20 minuter.Föreställde mig innan hur jag skulle ligga där och få dessa ofrivilliga kliatacker som man absolut inte ska få just när man ligger där i magnettunneln,otroligt nog så klarade jag mig rätt bra,hon sköterskan som gjorde min undersökning pratade med mig via mina hörselsskydd mellan fototagningarna eller vad man nu kallar det,vid ett tillfälle så var det precis som någon stod med en liten fjäder och kittlade mig under näsan,huhuuu fick nästan en sån där ofrivillig rörelse då men klarade mig till hon då via hörselskydden frågade om allt gick bra,då passade jag på att fråga om jag fick klia mig under näsan snabbt ha ha haaaa ja och det fick jag,lyckan var total *ler* tänk vad skönt att bara få klia sig när man vill,det är sånna småsaker man tydligen inte tänker på i vanligafall..

Har hört hur en del människor kan nästan få panikkänslor av att ligga i magnetkameratunneln men jag kände inte alls så,kanske berodde det på att jag hade en jätteduktig sköterska som förmedlade sitt lugn på ett bra sätt.

Varför gjorde jag då denna magnetröntgen..?

Jo för att jag nu i ca 9-10 veckor haft en sån oerhörd smärta i ländryggen och det blir bara värre och värre,det strålar ut i låren och nu dom senaste dagarna ända ner till fötterna,boooo och när jag böjer mig framåt så blir det nästan outhärdligsmärta.
Jag som aldrig haft problem med ryggen,hur kan det bara komma som en blixt från en klar himmel..?

Häromdagen hade jag sån smärta att tårarna bara sprutade,så skönt att jag nu snabbt fick komma till magnetröntegn!

Ja,ont i ryggen har jag ju haft vid flertalet gånger men inte sån här smärta,utan då har det varit muskelknutor,ja det är absolut tillräckligt jobbigt men det här,det är något helt annat.

Värsta tänkbara cenariot skulle vara att min doktor säger att: Bilderna vi tog visar inget,det ser bra ut.
Självklart skulle det på ett sätt vara bra om det inte visade något men på ett annat sätt skulle det vara skönt att få svar på vad det är som spökar så rejält i min rygg.
Tydligen så är det väldigt vanligt med ryggbesvär  av alla möjliga slag,så kanske något man bara får försöka vänja sig vid?
Eller ska man verkligen behöva vänja sig vid smärta?



Magnetkameratunneln

Kommentarer
Postat av: Li

hoppas de hittar boven i din rygg och kan sparka ut den!

Magnetröntgen är läskigt.man känner sig så instängd tyckte jag och just som du säger, när man INTE får röra sig-då BARA MÅSTE MAN! =O)

2010-11-25 @ 12:45:28
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0