Inga bilder idag heller..sorry

Oops..

ännu en helg har passerat och vad har jag gjort,hm tror inte det är så intressant vad jag gjort men jag skriver ändå och den som vill får läsa eller låta bli.. det känns som jag har gjort en hel del,i fredags var jag på en givande och lärorik Heromakurs (Heroma är ett program som vi som är anställda i Tyresö Kommun använder när vi lägger upp arbetade timmar,komptid,semester och sjukfrånvaro m.m.),holy macarony..jag har suttit och lagt in mina timmar där nu och hoppas innerligt att jag gjort rätt,för har jag inte det river jag nog håret av mig..
Iallafall,så efter kursen åkte jag till mamma för lunch sen åkte vi till morfars grav och gjorde fint,planterade höstljung m.m. och tände gravljus,hoppas att morfar såg ner på oss från himlen,isånnafall tror jag nog att han hade ett leende på läpparna.
Efter att vi var färdiga vid morfars grav så åkte vi till min moster och fikade,även min mormor var där,jättemysigt att träffa dom!

Efter det var det hem med ilfart för att fixa fredagsmiddag och mys.Kvällen bjöd på Idol och mys med familjen i soffan.

Tänk att fredagar alltid är lika mysiga,varför kan det inte vara fredag hela veckan..?

Igår åkte jag till Ikea med min dotter Hanna,tanken var att jag bara skulle köpa 2 draglakan (underlakan med resor runt) och lite värmeljus,ha ha haaa undrar om jag någonsin har kommit ut från Ikea med bara det jag hade planerat att köpa??
Skulle inte tro det iallafall!
Självklart tog vi en fika på Ikea och dom har ju helt galet billiga priser..hör och häpna,för en kopp kaffe & kanelbulle (busfärsk) kostade det endast 5 kr,hur är det möjligt?
Måste vara backförsäljning eller plus minus noll försäljning,det står ju personal som också står och kostar pengar men dom kanske tar igen dom pengarna på något annat istället,tror inte att Ingvar Kamprad är dummare än så..

Idag har jag varit till Port73 här i Haninge (ett nyöppnat innecentrum) och kikat runt lite,sen har jag även varit och gjort nya fräscha naglar,så nu är dom äntligen fina!

Nu ska jag bara ha en myskväll med familjen och titta på Ensam mamma söker och fika med kaffe & lussebulle ja jag vet att det är tjuvstart men det är ju så gott med busfärska lussebullar,har tyvärr inte bakat egna än men ska göra det någon dag.

Ha en mysig söndag!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Vilken mysig helg. I lördags kom vi hem vid sex-tiden efter en väldigt lång resa på ca 103 mil. Efter det åkte vi direkt på Josefines 10- års kalas. I går tog vi det lugnt och bara myste. Hur var port 73? tänkte åka förbi där ev. I dag. Kram Jenni

2010-11-08 @ 08:21:06
Postat av: Pia

Sån där bara vara helg,skönt det med =)

Du e duktig du som orkade köra såå långt,huh huh..girlpower!!

Port73 är rätt okej,nytt och fräscht och nga fina inredningsbutiker =) precis som vi vill ha det gumman ;)

Vill du ha lunch sällsis där?

2010-11-08 @ 11:19:56
URL: http://almostallofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0