Hyvää päivää

Go´dagens!


Nu är jag inne i mitt lilla ekorrhjul igen,befinner mig mer på jobbet än hemma men återigen..klagar inte det är mer ett konstaterande för jag är ju lyckligt lottad som har ett jobb att gå till och inte vilket jobb som helst,utan ett jobb jag trivs väldigt bra med.

Tänk dig att ha ett jobb som man verkligen vantrivs med huhuu ryser av bara tanken men man är så illa tvungen att gå dit,för att man inte har något annat alternativ,tyvärr så är det nog allt för många som har det så och trivs man inte på sitt jobb tror jag att det avspeglar sig i sitt privatliv också,så ett jobb där man trivs är av yttersta vikt.
Även om det är lättare sagt än gjort men trivs du inte med ditt jobb,ta dig tid och leta efter ett där du kan trivas,förr eller senare finner man det man söker,bara man inte ger upp!!

Det var inte det jag skulle skriva om egentligen men det bara kom,när jag tänkte på mitt jobb och hur lyckligt lottad jag känner mig som har det *ler*.

Iallafall så började min morgon med ett APT-möte = arbetsplatsträff som pågick fram till lunch och efter det åt jag lunch med mina arbetskollegor,därefter ett besök till Kommunhuset där jag skulle hämta lite material till jobbet och nu kom jag precis hem för ca 1 timme innan mitt nattpass börjar,hinner inte göra så mycket nytta och varför ska man alltid göra så mkt nytta?  på en timme så tänkte att jag sätter mig här vid datan och gör ett inlägg innan jag ger mig av..

Vad har du gjort en dag som denna?





Kommentarer
Postat av: Li

Även om du gillar ditt jobb se till att inte ta ut dig för mycket!

Roligt när tankarna fladdrar iväg så där och jag tycker du ger ett mycket klokt tips!

Jag tror också att det är viktigt att man gillar sitt jobb, a och o...Men framförallt det där med varför man alltid ska göra så mycket nyttigt tyckte jag var bra ;O)

2010-10-14 @ 14:50:57
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0