Dissar




Åhhh,jag kan bli så irriterad på folk som hostar eller nyser i sina händer..What..fattar man verkligen inte bättre..?
Eller skiter man i att man sprider allla äckliga baciller via sina händer.
Jag har studerat ett tag nu,på hur folk verkligen gör och vad gör dom..jo dom flesta gör precis som jag skrev,hostar eller nyser i händerna.

Jag har fått lära mig sen jag var yggepyggeliten att självklart så hostar eller nyser man i armvecket,så för mig var det självklart att föra det vidare till mina tjejer och för dom är det fullt naturligt att inte hosta eller nysa i händerna.
Mina tjejer blir helt förskräckta när dom ser folk och speciellt vuxna som gör så och det västa av allt är,kan jag tycka när man besöker sjukhus som jag gjorde häromdagen och ser att sjukhuspersonal gör som man inte ska göra,dom om någon borde veta.

Kan man inte börja att lära det till barn på dagis/förskola redan för att det ska bli ett naturligt beteende från början,det är nog lättare att vänja sig vid en vana än att göra sig av med en ovana..!

Som du säkert märker så är jag rätt irriterad på det här och speciellt just nu i dessa tider då alla dessa äckliga virus och sjukdomar börjar härja,borde ligga i allas vårat intresse att minimera det så mycket det bara går!!

Kolla själv när du är ute bland folk hur dom gör,så ska du få se..om du inte redan d.v.s. lagt märke till det!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag håller fullkomligt med, folk borde veta bättre. MAN NYSER INTE I HÄNDERNA. Sjukvårdspersonal borde också veta bättre. Kram.

2010-10-07 @ 21:34:06
Postat av: Li

Tja, om det inte är en ren reflex att man sätter upp handen?

Men då kan det vara bra med en sån här liten handspritsdusch i väskan! så man spritar bort bakterierna, den gillar jag! =O)

2010-10-08 @ 11:51:52
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0