Överlevt dagen..

Huh huh ugg ugg

Tänk att jag överlevde dagen *ler*..wow vilken känsla att känna att det var inte så farligt som jag inbillat mig,hade målat upp skräckscener i mitt huvud där alla i klassen typ förutom jag visste exakt vad vi gett oss in i..världsvana plugghästar som inte gjort något annat än att ha pluggat och pluggat och åter pluggat i hela sina liv,tjii fick jag *ler igen*,tror att dom flesta i klassen (26 personer) kände sig som jag gjort innan vi kom till skolan imorse.

Måste erkänna att det vi gick igenom under dagen kändes väldigt hanterbart på alla sätt,nu borde jag inte ropa hej förrän jag är över ån.. det är klart att jag inser att idag var det mera introdution på vad som komma skall men på något sätt kände jag ändå att,det här fixar jag med skinnet i behåll *skrattar*..

Kom på att jag glömt att berätta vilken kurs jag börjat på..
Det är Vård- och omsorgsarbete och Etik och livsfrågor för personliga assistenter. Denna kurs, som består av två gymnasiekurser, ska ge mig grundläggande kunskaper om omvårdnad och social omsorg.Jag
kommer att studera olika sätt att möta och kommunicera med människor inom vård och omsorg och om organisation och lagstiftning inom området. Kursen ska ge kunskap om etiska riktlinjer och centrala etiska begrepp, värden och värdekonflikter och där jag kommer fördjupa mina kunskaper om olika livsåskådningars syn på hälsa, behandling, vård, omsorg, liv och död.

 



Kommentarer
Postat av: Li

va roligt! jag är helt säker på att du kommer greja det, du har sån bra energi och är så positiv!

Rolig parentes är att jag i min lärarutbildning just nu läser en kurs som också behandlar just området etik =O)

2010-09-16 @ 22:00:25
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0