Slingor istället för avfärgning!



När jag kom till salongen igår så blev jag varse om att avfärgning inte alls var något dom rekommenderade för mitt hår och inte överhuvudtaget, då det är bland det värsta man kan utsätta sitt stackars hår för!

Dom tyckte att vi skulle göra en massa tunna folieslingor för att få bort det svarta intrycket på mitt hår, så självklart valde jag att lyssna på experterna *ler*, så min frisör Anna satte igång först med bottenfärg och sen gjorde hon fullt med folieslingor, efter ca 2,5 timmar var jag färdig,,huh tog lite tid men bättre det än att sitta hos en frisör som bara hastar ihop något för att tjäna sina pengar, den känslan får man defenitivt inte på F&M Hair!

Jag blev nöjd med resultatet, tyvärr syns det inte så bra på bild men i verkligheten syns det bättre, jag bokade en ny tid för nya slingor i Maj, då kör vi på med ännu mer slingor i ytterligare en ljusare färg.

Jag trivs bra i brunt hår, så jag kommer nog inte bli blond just nu iallafall så slingor blir perfekt, för att få lite effekt och liv i håret skadar nog inte och bara att ha fått bort det svarta intrycket räcker för mig! 

Kommentarer
Postat av: Li

Vad härligt det måste kännas!

Själv är jag också sugen att göra något med håret men har inte kommit "över" tröskeln eller "på" vad jag ska göra...

Bra att du la in en bild på före också, för om jag ska vara ärligt så var det lite svårt att se faktiskt =O)

2011-04-06 @ 15:43:41
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Pia

Li, på bild är det lite svårt att se någon skillnad men det syns bättre i verkligheten ;)

2011-04-06 @ 22:46:30
URL: http://almostallofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0