Svaren på frågestunden hittar du i texten..

Tänkte svara på frågestunden genom att skriva i en "berättar om mig själv" form,lite trist att bara svara rakt upp och ned..

Jag är en 38 årig kvinna yueh vad gammalt det låter men i sinnet är jag 20 än,jag har man och 2 döttrar som är 13 & 14 år gamla och vi bor i ett hus som vi byggde 2006.

På fritiden umgås jag gärna med nära och kära,men eftersom jag jobbar som personlig assistent och jobbar i stort sett bara eftermiddagar och nätter så är jag ofta ledig när alla andra är på jobb och skola,då brukar jag träna.
Träning är en stor del i min vardag och jag har väldigt svårt att tänka mig ett liv utan träning.
När jag inte tränar så brukar jag ägna en del tid åt att städa & fixa hemma,jag kan villigt erkänna att jag ingår i den kategorin av människor som gillar att städa och det kan jag tacka gudarna för då jag är lite av en pedant,tolka det hur du vill *ler*.

Jag gillar även att laga mat och baka,men det sistnämnda blir det inte så mycket utav just nu,då jag försöker komma i trivselform till sommaren och det blir ju inte så lätt att komma i form om man står och bakar i tid och otid *blink*.
Ska jag baka och väljer mellan choklad & vanilj,väljer jag självklart choklad *ler*,älskar choklad i alla dess former.

Jag älskar även att laga mat och favorit receptet är nog,hmm..måste fundera lite..oj,det kan jag nog inte svara på just nu,då jag älskar all slags mat men vad jag verkligen gillar och aldrig tröttnar på är kyckling,man kan göra så mycket gott med kyckling.
Favorit vin har jag inte bara just någon speciell men när jag handlar vin,går jag oftast på dom Chilenska då dom i stort sett aldrig gjort mig besviken,helt ärligt har jag nog aldrig fått ett äckligt Chilenskt vin.

Vad jag hade för planer med mitt liv när jag var 17..ja a,tror nog inte att jag hade någon speciell plan för mitt liv i så unga år (ja förutom att jag var på väg att gifta mig,när jag var 17 :o men så blev det inte..) men tanken var nog att skaffa en bra make och 2 döttrar,hus och katt och självklart ett bra jobb som jag trivs med och det är precis det jag har idag,förutom att vi har 3 katter *ler*.

Om jag är intresserad av inredning..japp,helt klart eller rättare sagt,jag älskar inredning!
Är så sugen på att göra om hemma nu när våren så sakterligen är på antågande..

Om jag kan tänka mig att visa bilder på huset och även innifrån?
Jag kan absolut visa bilder hemmifrån mig,jag kan passa på att göra det sen när jag har vårpiffat färdigt hemma.

Jag älskar att vara hemma och för att man ska trivas i sitt hem tycker jag att det är viktigt att lägga ner energi på att få det trivsamt och för mig är även som jag sagt förr viktigt att ha rena och undanplockade ytor.
Jag får så dåliga energier om det är fullt med grejer på alla möjliga ställen,så undanplockat is the thing!

Favorit tv program kommer defenitivt att vara Big Brother som börjar 20/2,men förutom det så står Solsidan högst upp på listan.

Jag gillar att läsa olika bloggar och det är en del som jag brukar följa,så kan nämna några av dom: Englasshowroom,Carolina Gynnings,Linda Thelenius,Natacha Peyres,Starwomans,ja och sen hör och häpna Kissies blogg och självklart även mina döttrars och sen finns det en del andra godingar men kan inte rabbla upp alla här för då skulle du somna *blink*.
Jag kan absolut länka några bloggar men förstod inte riktigt frågan,menade du att jag ska länka några bloggar jag läser eller att jag ska länka din/era blogg/ar?
Säg bara till så fixar jag det!

Sist men inte minst så försöker min man vara lite smart här och undrar vad jag kan tänka mig att ge honom i 40 års present..inte bara lite fräckt va *ler* jag kan ta ner månen till dig om du vill!!
Nä men skämt å sido så har jag inte ens tänk så långt än,men borde nog kanske börja fundera på det lite,tiden går ju så fort så hux flux är vi i November månad igen..

Nä nu får jag skärpa mig,vi har ju inte ens fått vår än!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0