Resultatet efter 2 Skinrejuvenation behandlingar



Så var det dax igen..

Idag ska jag gå på min 3:dje behandling av 5.

Laser behandlingen tar inte lång tid alls ca 10 minuter för hela ansiktet och händerna (handryggen),svårt att säga om jag ser så stor skillnad än men helt klart att det gör nytta,ser nog mest skillnad på händerna än så länge..visst ser jag skillnad i ansiktet också men lite för tidigt att se efter bara 2 ggr,sen är det ju inte så att det är något ingrepp med kniv,så det är nog mest jag själv som kommer att märka effekten av det precis som hudterapeuten sa och det är ju för min egen del som jag gör det..so that´s enoughe for me!!

Det bästa av allt med den behandlingen är att den verkar på djupet i huden och ökar elasticitet och spänst genom att stimulera till nybildning av kollagen. Åldrad, särskilt solskadad ← (som det är i mitt fall) hud har förlorat kollagen och därmed blivit rynkig och mindre elastisk. Med IPL-behandling får man en ljusbehandling som ger hudföryngring genom att återställa hudens ungdomliga elasticitet på ett enkelt och effektivt sätt. IPL-behandlingen tar dessutom bort de ytliga blodkärl och pigmentfläckar som man ofta ser vid solskadad hud, jii haaa det här passar mig utmärkt!!



Här ser du min vänsterhand innan och efter 2 behandlingar,så nog ska det bli bra tillslut..japp det är ett ärr som du ser mitt på handryggen som syns,fick ta bort en ofarlig knuta som jag hade för ett ex antal år sedan men det var inte ärret som jag skulle visa,utan resultatet av IPL behandlingen *ler*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0