Tankar om träning..

Så lätt fick jag tillbaka min träningslust,nu är jag taggad till 1000!!

Ska jag vara riktigt ärlig så gick träningen över förväntan bra,har ju inte varit på gymmet på ett ex antal månader,grr fy dig Pia..du borde få smisk!!

Iallafall så är jag grymt nöjd över att jag tagit mig i kragen och fått ärslet ur vagnen *ler*,körde 80 minuter kondition på crosstrainer maskinen och sen avslutade jag med att köra igenom magen också,så nu ger jag mig själv en klapp på axeln *klapp klapp*.

Jag blir lika förundrad av alla dessa nyårsgymmare i början av januari,det är alltid samma sak, år efter år man lovar sig själv en massa löften som att träna hårt ex. och det är proppfullt med förhoppninsfulla människor som är där för att börja ett nytt liv,vilket är jättebra självklart men varför ger folk upp efter några veckors träning,då är det där löftet man gav sig själv som bortlåst eller bortglömt.. 
Det jag inte förstår är varför man tvingar sig ner för att träna trots att man inte vill, utan för att man måste..det är nog där dom flesta människors problem ligger,man känner sig tvingad att träna och det är ju tyvärr det som blir fallgropen,när inte viljan finns så hur ska man kunna få det till en livsstil..? och det är just det det borde vara för oss alla,att få träningen att bli en del av vårat liv,precis lika självklart som det är att äta och sova,så borde det vara självklart att ta hand om sin kropp.

Jag känner iallafall att mår jag bra i kroppen så mår jag bra i knoppen!!






Kommentarer
Postat av: Li

Jag är helt på din linje, viljan måste finnas!

Själv så är den lite upponed hos mig och jag glömmer lätt hur bra jag mår av att träna...

Men nu har jag utmanat plånboken med ett träningskort och som tur är kommer det medföra å hjälpa viljan, eftersom jag är så himla snål! =O)

DUKTIGA du som tar steg i rätt riktning och för dig själv, jag skickar också en klapp på axeln till dig =O)



2011-01-17 @ 20:21:16
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0