Sofocats.se



Min lilla "Prins" Milo


Imorgon bitti när jag kliver av mitt nattpass så åker jag bara hem en snabbis för att hämta min "Prins",ska köra honom in till stan till hans uppfödare Roger som ska åka till Sundsvall och tävla med Milo och en av hans egna Bengalkatter.
Jag tycker att det ska bli jättekul att han ska få åka med och tävla,hade det varit närmare hade jag självklart åkt och tittat,men det får bli en annan gång.

Det ska bli väldigt spännande att få höra sen hur det har gått,i mina ögon är Milo perfekt men jag har ju ingen erfarenhet av vad domarna tittar på,det jag tycker är snyggt kanske inte dom tycker..dom har ju sina kriterier som dom dömmer efter och sen tror jag att det beror mycket på vad det är för domare som står där just den dagen och vad han tittar på och tycker har man ju ingen aning om,inte jag iallafall som är helt oerfaren inom det här.

Roger fick (eller inte Roger men hans katt Astra=Milos mamma) en ny C-kull med Bengalkattungar,den här gången blev det 2 stycken,förra B-kullen (där Milo föddes) blev det 5 stycken,så det verkar bli väldigt olika många för varje gång och det är ju naturens gång..

Du kanske är intresserad av att köpa en egen Bengalkatt ?!
Kika då in i Rogers hemsida SofoCats där kan du se den nya kullen och även dom andra.

Iallafall så när jag nu ska dit imorgon för att lämna Milo,så vet jag att jag kommer att få lite Bengal abstinens,jag är helt såld för den rasen och när jag nästa gång skaffar en till,så blir det helt klart en till Bengal av Roger som är en helt fantastisk uppfödare!
Åh,jag vet att jag kommer att bli sååå sugen när jag ser dom små imorgon..

Helgen kommer att kännas lite konstig utan min "Prins" men det ska nog gå bra,men det kommer att kännas tomt..



Lånade en bild från SofoCats hemsida på dom 2 nya
sötnosarna.Visst blir du lite sugen ?!! Det blir jag iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0