Monica Hallberg


Varning för ett långt inlägg!!

Måste bara säga att nu vet jag att det finns en andevärld också, jag har alltid trott på att det finns något som kallas för andevärlden, men "spöken" känns ju lite förlegat..

Jag berättade ju för några veckor sen, om att vi haft besök från andevärlden i vårat hus (om du vill läsa om det jag skrev innan, så klicka på Arkiv här till vänster och på februari månad).

Skulle ha skrivit om det här besöket med Monica Hallberg för länge sen men jag har inte riktigt vetat om jag skulle skriva om det pga. olika anledningar men nu gör jag det iallafall.

Kvinnan jag anlitade för medialundersökning & rening heter då Monica Hallberg och hon är utbildad av Terry Evans som du säkert känner igen från programmet "Det Okända", hon jobbar även som djurkommunikatör sen 15 år tillbaka och jag rekommenderar dig verkligen att anlita henne om du upplever något liknande som vi upplevt eller har något problem med ditt djur.

Monica var en väldigt varm och mysig kvinna och sist men inte minst så var hon helt vanlig, inga konstigheter där inte.

Hon började med att gå runt i vårat hus och bara känna efter, hon blundade en stund och ganska snabbt så  får hon kontakt med en man ( genom sina tankar ), mannen säger att han har haft ett förflutet i ett annat land som börjar på A.. Monica hörde inte riktgit vad han sa, men han försökte iallafall säga att han rest och förflyttat sig i sitt liv.. han sa även att han hade problem med hjärtat och dog av hjärtinfarkt,han pekade ner och sa att han hade problem med sina ben/fötter,han sa även att han var bekymrad över att vi har problem med värmen eller elen i vårat hus och att vi borde åtgärda det felet.

Min mamma ville vara med när Monica skulle komma till oss, så hon var med hela tiden,,Monica säger till min mamma att den här mannen har någon nära anknytning till dig och att han vill titta på min mamma och komma och krama om henne,mamma och jag hade ganska snabbt förstått att det är min morfar Monica har fått kontakt med, men vi sa självklart inget till Monica och hon visste absolut inget om något innan hon kom till oss, hon väldigt noga med att poängtera att hon inte ville ha någon form av information förrän allt var färdigt.

Oj,det var så mycket känslor som kom när jag förstod att det var morfar som var på besök, så tårarna kom för mig, jag visste att det var en man som besökte oss och vårat hem (samma dag som Linn hört stegen i trappan och bankandet  mot hennes dörr, så var jag med om ngt jag aldrig upplevt innan, det var som -10 grader svepte över mig och på min högra sida står en rätt lång man med mörka kläder) och någonstans hade jag en stark känsla av att det kunde vara min morfar, eftersom jag upplevt morfars närvaro vid flertalet andra gånger efter att han gått bort och varje gång har det varit så otroligt tydligt att det inte ens gått att missta sig!
Inget jag går närmare inpå just nu här på bloggen..

Monica säger att den här mannen (hon visste ju inte än att det var morfar) älskade sin stora familj och var väldigt mån om den.
Han var ofta hos oss när tjejerna var ensamma hemma sa han, då han ville passa på att vara med tjejerna eftersom han inte fått den kontakt han ville ha pga. språkförbristningar (morfar pratade bara finska och mina tjejer pratar tyvärr inte finska), han sa även till tjejerna att dom inte ska säga till sina föräldrar att dom har gjort läxor, när dom inte gjort det..båda tjejerna tittade ned lite skamset och skrattade sen för det stämde ju så bra, erkände båda två.. sen sa han att tjejer, ni ska ha ordentliga skor på er i vinter och inte tänka så mycket på hur dom ser ut..det är precis det jag tjatat om hela långa vintern till mina tjejer, jag tror att morfar hört det jag tjatat om och ville hjälpa mig *ler*.

Han sa även att han skrattade när han förstod att vi trodde det var ett spöke, för det är han ju inte!
Monica sa även en hel del andra saker som var så klockrena, så jag var helt övertygad om att hon verkligen har äkta kontakt med andevärlden men av olika anledningar kan jag inte gå närmare inpå det..

Allt Monica sa stämde så himla bra, fanns inte en grej som inte stämde ta t.ex. det här med el-felet som vi haft sen dag 1 i vårat hus vi byggde 2006 och hur skulle hon kunna veta om det..?!! och att morfar hade hjärtproblem och dog av hjärtinfarkt, han hade även problem med sina fötter/ben, sen det här med att han försökte säga att han hade ett förflutet i ett annat land med bokstaven A, var ju det att mormor och morfar bodde i  Australien under 10 års tid och det var en viktig tid för morfar som han gärna berättade om när han levde, ja allt hon sa stämde så på pricken in att hon aldrig hade kunnat bara plocka det från toma intet!

Morfar bad även om ursäkt för om han skrämt tjejerna för det var inte alls hans mening, utan han ville bara att vi skulle veta att han fanns hos oss.
Han sa även att han ville att vi skulle prata om honom ofta och att han inte ville bli bortglömd, familjen var ju hans allt!

Det här var bara en del av det saker som Monica sa, som du säkert förstår så skulle det bli ett alldeles för långt inlägg om jag skrev allt..


Kommentarer
Postat av: Jenni

Det är helt fantastiskt, att det går att få kontakt med andevärlden.

2011-03-10 @ 22:30:56
Postat av: Li

Spännande och nästan lite krypa i skinnet varning- även om det nu är en positiv ande som hälsar på =O)

Jag undrar bara vad han ville när han skrämde din dotter med bankandet...

skönt att ni fått klarhet =O)

2011-03-13 @ 21:35:25
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0